torsdag 28 januari 2016

Dagens vers och fråga...



Att sätta vår förtröstan på Gud är väl fantastiskt. Att ha ett sådant hopp, mitt i en värld av oro och kamp. Att kunna lita på att Gud har kontrollen över allt, det ger mig trygghet. 

"Var stilla och besinna att jag är Gud" Psalt 46:11

Det är ett bibelord som jag tar till när oron hopar sig, jag påminner mig om att Han har kontrollen och jag måste ge upp min för att Han ska kunna ingripa.
Som kvinna har man ofta ett ganska stort behov av att ha kontroll på det mesta i sin omgivning, i allafall jag. Jag har även ett yrke som lärare som innebär att jag alltid måste ha kontroll på läget. Detta tar jag också med mig hem och kan bli väldigt frustrerad över när saker inte utförs som jag vill. Det här får jag jobba på med mig själv och be för. Så denna vers är något jag säger till mig själv när jag känner att kontrollbehovet blir för stort. Det är inte min uppgift att ha kontroll på allt och jag måste släppa på det för att finna ro.

Tack Jesus för att du håller mig i dina händer och leder mig på de rätta vägarna. Tack för att jag får förtrösta på dig och kasta mina bekymmer till dig. Tack för att Du har kontrollen över mitt liv och jag får vila i det. Tack att Du är min befriare & att mitt hopp är endast hos dig Jesus och ingen annan. Jag ber om visdom och frihet i dig, i Jesu namn, Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar