tisdag 12 januari 2016

Svåra frågor...

Man kan nog inte helt förstå det som Job blir utsatt för, men att han lider stort är det ingen fråga om. Hela hans liv är upp och ner och i ett enda kaostillstånd. Och så kan även vi drabbas, från en sekund till en annan kan hela livet förändras, både till det bättre, men även till våran värsta mardröm. Hur förbereder man sig för det? Som jag tidigare skrivit så är det många otroligt svåra frågor att ta itu med i denna bok. Här öser Job ut sin frustration och ber om lov att få ge utlopp för sin bitterhet, men han vänder aldrig Gud ryggen, bara ifrågasätter och undrar. Kapitlet bombarderas med den ena frågan efter den andra. Det är inte helt lätt att sätta sig in i denna situation. 


Vad har du för tankar kring dagens fråga. Hur är det med oss? Jag tror absolut inte att vi heller ser hela bilden alltid. Delar av den kanske, men emellanåt faller pusselbitarna på plats och då kan vi i efterhand se helheten och förstå varför det blev som det blev och varför vissa saker hände längs med vägen. Kanske var vissa beslut nödvändiga att ta trots att de var svåra, kanske blev vi beskyddade pga våra beslut just där...och listan kan göras lång. Saken är den att vi vet inte hur saker och ting ska bli framåt och det är inte vår uppgift att veta heller. 

Människan gör upp många planermen det är Herrens vilja som sker. (Ords 19:21)

Att starta upp den här bloggen är en mening med mitt liv som jag känner att Gud lagt på mitt hjärta. Jag har länge känt mig manad att sprida Hans ord och då är detta ett fantastiskt sätt att nå många människor. Jag har lagt det i Hans händer. Från början hade jag en längtan, men visste inte hur jag skulle göra, så en dag hamnade jag på en blogg som heter Women Living Well (det är inte av en slump) jag tog akt på det som ett direkt tilltal och följde mitt hjärta. Så om du läser här och känner dig inspirerad skulle det vara roligt att höra från dig. Alla har en mening i sitt liv, men vi ser inte hela vägen utan måste ta steg i tro på att det är Gud som styr.

Vandra med Kungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar